30 червня на засіданні Колегії Міністерства освіти і науки України було розглянуто звіт за результатами проведення апробаційного зовнішнього незалежного оцінювання з іноземних мов із використанням дворівневих предметних тестів. Про це йдеться у повідомленні українського центру оцінювання якості освіти.
У Центрі нагадують, що 16 квітня цього року було проведено апробаційне зовнішнє незалежне оцінювання нового формату завдань з іноземних мов. Зокрема, апробувалися дворівневі предметні тести рівня В1 (для випускників, які вивчали іноземну мову на рівні стандарту або академічному рівні) та рівня В2 (для випускників, які вивчали іноземну мову на профільному рівні), а також завдання для перевірки розуміння мови на слух (аудіювання).
Апробаційне зовнішнє незалежне оцінювання проводилося в місті Києві, Київській, Львівській і Одеській областях.
На засіданні Колегії Міністерства освіти і науки України було представлено статистичний і психометричний аналіз результатів апробаційного тестування, а також висновки щодо організаційно-технологічних процедур, формат яких застосовувався вперше.
В УЦОЯО зазначають, що результати апробаційного ЗНО нового формату завдань з іноземних мов свідчать, що тести з англійської, німецької, французької та іспанської мов рівня В1 і В2 загалом є надійним інструментом вимірювання.
Водночас, на думку фахівців Українського центру, отримані результати апробаційного зовнішнього незалежного оцінювання з використанням дворівневих предметних тестів свідчать про доцільність коригування складності тестових завдань і проведення на більш чисельній репрезентативній вибірці додаткової апробації як нового формату завдань на аудіювання, так і нової структури тесту загалом.
«Що стосується організаційно-технологічних процедур проведення зовнішнього незалежного оцінювання з іноземних мов з використанням завдань, скерованих на перевірку розуміння мови на слух, то їхнє застосування в масштабах усієї країни потребує додаткового вивчення», - зазначають в УЦОЯО.
Зокрема, на думку фахівців Центру, необхідно провести моніторинг щодо можливості забезпечення програвачами пунктів проведення зовнішнього незалежного оцінювання для уникнення труднощів під час формування їх мережі. Також запропоновано залучати до роботи в пунктах осіб із числа вчителів інформатики або осіб, які мають навички роботи з персональними комп’ютерами на рівні впевненого користувача.
Крім того, мають бути розроблені рекомендації для персоналу щодо порядку дій у разі виявлення технічної несправності програвача або компакт-диска, а також рекомендації для персоналу щодо особливостей звучання запису частини тесту «Розуміння мови на слух».
Ще однією складовою, яка забезпечуватиме якість нового формату тесту, є наповнення Банка тестових завдань завданнями, спрямованими на перевірку розуміння мови на слух.
«Узявши до уваги доповідну записку директора Українського центру оцінювання якості освіти, а також зважаючи на необхідність доопрацювання нового формату тестових завдань та організаційно-технологічних процедур проведення тестування в масштабах країни, Колегія Міністерства освіти і науки України ухвалила повторно провести у 2017 році апробаційне зовнішнє незалежне оцінювання з іноземних мов з використанням дворівневих (рівень В1 і рівень В2) предметних тестів», - повідомили в УЦОЯО.
Також було прийнято рішення вважати за доцільне, відтермінувати запровадження зовнішнього незалежного оцінювання з іноземних мов з використанням дворівневих предметних тестів на 2018 рік.
Зараз готуються зміни до наказів МОН, відповідно до яких розроблення та укладання тестів ЗНО з іноземних мов відбуватиметься відповідно до програми, затвердженої наказом МОН від 01 жовтня 2014 року № 1121.
Немає коментарів:
Дописати коментар